söndag, maj 30, 2010

Klubbmästerskap!

Igår var det klubbmästerskap på hundklubben. Och jag kan säga att jag är otroligt nöjd med resultaten!

Började med agility-klass med Jig-Saw. Allt gick jätte bra, ända fram till balansen. Jig-Saw hoppade av för tidigt, och jag började tveka. Detta resluterade i att han hoppade upp igen, och där var vi diskade. Efter det blev jag väldigt sned i min handling, men Jig-Saw var ändå väldigt följsam och gjorde ett bra lopp. Jag var nöjd med honom, mindre nöjd med mej!

Sedan var det Hopp-klass med Twix. En vanlig rundbana med bara hopp och tunnlar. Twix sög riktigt bra faktiskt, och sprang på mycket mer än han brukar, så jag hade svårt att hänga med, då jag inte var riktigt beredd på det. Så blev några vägringar, men inget allvarligt. Detta lopp resluterade i en 2:a plats. Och med tanke på att det var vår första tävling så är jag väldigt nöjd! En fin rosett och en ros blev det där!

Så kom vi till hundracet. Twix i large och Jig-Saw i medium. Här var det lite prestige som gällde, då Jig-Saw tog hem guldet förra året. Och visst sjutton grejade vi det igen! 6,59 sekunder! 2:an hade 7,30 nånting...dessutom nästan 1 sekund snabbare än förra året! Så det kändes kanon! Twix fick dock nöja sej med deald 4:e (och sista) plats. Hård konkurrens där!

Tillslut var det dags för lydnaden! Jag och Twix startade i koppelklassen. Jag hade från början sagt att jag skulle ta det som en rolig grej, och för att se hur mycket Twix klarade av. Och jag måste säga att jag är VÄLDIGT nöjd!

Platsliggande, 1 min: 8,5 intar ej utgångsställning

Tandvisning: 10

Linförighet: 6,5 dk, nosar, dras fram i kopplet

Läggande: 7 kraftigt dk

Inkallande: 8 dk vänster arm

Ställande: 7 dk, sitter innan kommando

Apport: 0 griper ej

Hopp över hinder: 8 dk vänster arm

Helhetsintryck: 8

Var verkligen inte det jag hade räknat med! I början av linförigheten var han inte riktigt med, men när vi väl fick upp kontakten där så flöt resten på kanon! Han översteg mina förväntingar hur mycket som helst! Och det roligaste av allt: Med dessa resultat så blev vi Klubbmästare i Koppelklass 2010! Är så otroligt stolt!

På kvällen var det KM-fest. Var väldigt trevligt:D Tack alla för en trevlig kväll!!

See you out there!
Kisses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar